سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

بهترین روش های خانگی کاهش وزن - بدون زحمت

    نظر

همه افراد بالای 40 سال باید برای سلامتی خود برنامه ریزی کنند، بخش مهمی از این برنامه ریزی شامل ورزش و تغذیه مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. برای کاهش وزن در سنین بالای 40 سال می‌توانید از تکنیک‌هایی مشخص استفاده کنید.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، رسیدن به وزن ایده آل می‌تواند از شکستگی‌های استخوان ها، مشکلات قلبی عروقی، سکته‌ها و ... پیشگیری کند. در ادامه به معرفی برخی راهکار‌ها برای کاهش وزن در سنین بالای 40 سال می‌پردازیم:

نشستن

کمتر بنشینید

به گفته پژوهشگران، نشستن طولانی مدت به لحاظ خطرات برای سلامتی درواقع به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است. رفتار کم تحرک می‌تواند منجر به مرگ در اثر مشکلات قلبی عروقی و سرطان شود و همچنین باعث بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 شود. نشستن طولانی مدت، به معنای نشستن 8-12 ساعت (یا بیشتر) در روز، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 90 درصد افزایش می‌دهد و البته در افزایش وزن افراد نقش دارد.

برنامه ریزی

برای غذا خوردن برنامه ریزی کنید

این بسیار مهم است که وعده‌های غذایی خود را در ساعات مشخصی مصرف کنید، پیگیری یک رژیم غذایی منظم، در ساعات مشخ می‌تواند به بدن شما یک روتین مناسب برای کاهش وزن بدهد. این رفتاری اشتباه است که یکبار ساعت 8 شام بخورید و یکبار ساعت 12 شب، درواقع شما با این کار بدنتان را به سمت ذخیره چربی تشویق می‌کنید.

مدیتیشن
مدیتیشن را امتحان کنید

مدیتیشن یک فعالیت شگفت انگیز است که مردم می‌توانند از آن پاداش‌های بزرگی ببرند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دائم مراقبه ذهن آگاهی را انجام می‌دهند فعالیت بیشتری در قشر جلوی پیشانی چپ خود دارند که باعث آرامش و خوشحالی می‌شود. به علاوه، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد افرادی که مدیتیشن می‌کنند کمتر دچار پرخوری می‌شوند.

قانون نیم بشقاب
طبق قانون نیم بشقاب غذا بخورید

قانون نیم بشقاب این است که نیمی از بشقاب شما همیشه باید از سبزیجات تشکیل شود. این قانون هنگامی که همه گروه‌های سبزیجات را می‌خورید، بسیار موثر است. با کمک این قانون شما سریعتر و طولانی‌تر احساس سیری می‌کنید و در نتیجه لاغری پایدار تری خواهید داشت.

نمک
نمک کمتری بخورید

مقادیر بالای نمک می‌تواند منجر به نفخ و چاقی در ناحیه شکم شود، بسیاری از افراد بدون آن که خود مطلع باشد، نمک بیش از حد نیاز بدن خود مصرف می‌کنند، بنابراین سعی کنید نرخ نمک مصرفی خود را کاهش دهید.

منبع: entekhab.ir