سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

مهمترین ابزار برای دانشجوهای مهندسی!

    نظر

شناختی از ماشین حساب های مهندسی

در دنیای انفجار اطلاعات، زمان منتظر شما نخواهند ماند، این شما هستید که باید به حرکت خود سرعت بدهید. ماشین حساب‌ها در‌واقع رایانه‌های تخصصی هستند. استفاده از ماشین حساب مهندسی شما را از سعی و خطاهای زمانبر در انجام محاسبات نجات می‌دهد. از طرف دیگر استفاده از برنامه‌های رایانه‌ای تخصصی، هزینه و آموزش بیشتری لازم دارند و به سادگی یک ماشین حساب در همه‌جا در دسترس شما نیستند. اینها چند دلیل‌ منطقی برای خرید ماشین حساب‌های مهندسی هستند.

وقتی سخن از خرید ماشین حساب مهندسی به میان می‌آید، این سوال پیش میآید که با وجود زبان‌های برنامه‌های نویسی و ماشین حساب‌های مبتنی بر وب که انواع مختلف محاسبات را انجام می‌دهند، دیگر چه نیازی به یک ماشین حساب مستقل است؟

نکته جالبی در مورد دستگاه‌های تک منظوره وجود دارد.

شاید جواب این سوال در اصالت یک دستگاه نوستالژی و یا احساس خوشایندی است که هنگام فشار دادن کلید‌های یک ماشین حساب خواهیم داشت. به طور حتم دستگاه‌های مستقل، از جمله ماشین حساب‌ها، در حین سادگی کار خود را به درستی انجام می‌دهند و بسیار دقیق‌تر و کاربردی‌تر از ابزارهای دیگری (رایانه‌ها،موبایل‌های هوشمند و برنامه‌های داخل وب) می‌باشند که چندین وظیفه دیگر دارند.

تاریخچه ماشین حساب مهندسی

چرتکه اولین ماشین حساب مهندسی طراحی شده به دست بشر است. البته خیلی قبل‌تر از طراحی چرتکه، بشر برای حساب کردن از چوب خط، سنگ ریزه و ابزارهای ابتدایی دیگر هم استفاده می‌کرد.

در بسیاری از تمدن‌های باستانی، چرتکه‌ها به طور عمومی برای محاسبه‌های مالی و اقتصادی استفاده می‌شد. دانشمندها و ستاره‌شناس‌ها هم از دستگاه مکانیکی دقیق‌تری به اسم اسطرلاب استفاده می‌کردند.

انواع ماشین حساب مهندسی

1. ماشین حساب مهندسی (علمی)

این ماشین حساب‌ مهندسی توانایی انجام محاسبه‌های پیشرفته ریاضی را دارند. نمایشگر ارتقاء یافته این نوع ماشین حساب علاوه بر ورودی‌ها، مقدار خروجی را هم به‌طور همزمان نمایش می‌دهد. ماشین حساب‌ مهندسی یا علمی معمولا الکتریکی است. این ماشین حساب مهندسی به طور گسترده برای اهداف آموزشی و در زمینه‌های نجوم، شیمی، فیزیک و ریاضی استفاده می‌شود.

2. ماشین حساب گرافیکی (نموداری)

قابلیت رسم نمودار توابع از مشخصات مهم این نوع ماشین حساب گرافیکی است. امکان نمایش موضوعات مختلف به صورت گرافیکی در این ماشین حساب برای درک مفاهیم ریاضی بسیار مفید است. ماشین حساب نموداری یا نمایش گرافیکی، رایانه‌ای دستی با نمایشگر بزرگ است که توانایی رسم نمودار و حل محاسبات زیاد به طور همزمان و همچنین محاسبه متغیرهای مختلف را دارد.

3. ماشین حساب مالی

قابلیت انجام محاسبات مالی و بانکی، مشخصه بارز این ماشین حساب مالی است. این نوع ماشین حساب مالی بیشتر برای حسابدارها، مدیرهای مالی و ممیز‌های مالیاتی کاربرد دارد. این نوع ماشین حساب مالی برای بسیاری از محاسبات و عملکردهای مالی، کلیدهای مستقل دارد و برخلاف ماشین حساب‌های دیگر، چنین محاسباتی را مستقیم‌ انجام می‌دهد.