سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

یک ترازوی خوب در هنگام کاهش وزن به شما کمک میکند

    نظر

آیا می‌دانستید اندازه گیری وزن با استفاده از ترازوی وزن کشی نقش مهمی در کاهش وزن دارد؟ شاید فکر کنید برای کاهش وزن فقط و فقط به رژیم غذایی متعادل، ورزش و اصلاح سبک زندگی نیاز داشته باشید. اما اگر بدانید داشتن یک ترازو در خانه و مشاهده گرم به گرم کاهش وزن چه تاثیری روی کاهش بیش‌تر آن دارد همین حالا یک ترازو گوشه منزل قرار می‌دادید!

این روزها بازار خرید ترازو دیجیتال به اندازه خرید اسمارت واچ‌ها داغ داغ است. خیلی وقت است ترازوهای قدیمی و عقربه‌ای جای خود را به تنوع ترازو وزن کشی دیجیتالی داده‌اند. علت هم مشخص است. ترازو دیجیتال نه فقط برای اندازه گیری وزن، بلکه قابلیت‌های ویژه‌ای مثل حافظه دارند که به مقایسه وزن قبلی و وزن فعلیتان کمک می‌کنند.


راهنمای خرید ترازو دیجیتال وزن کشی

ترازو دیجیتال وزن کشی

شاید مهم‌ترین مصارف خرید ترازو دیجیتال وزن کشی برای خانه باشد. اما این ترازوها کاربرد گسترده‌تری در آزمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و بازار دارند. ترازوهای امروزی به دلیل طیف گسترده واحدهای اندازه گیری خود قابلیت ثبت وزن تا میلی گرم را هم دارند. پس خرید ترازو دیجیتال خیلی بیش‌تر از ترازوهای قدیمی جوابگو نیازهای روزمره ما خواهد بود.

ترازوهای دیجیتالی و امکانات باورنکردنی آن‌ها

همان ترازوهایی که تا چندی پیش فقط برای وزن کشی استفاده می‌شدند، امروزه قابلیت‌های مشابه با اسمارت واچ دارند. انواعی از ترازوهای دیجیتالی هستند که قابلیت اندازه گیری هوشمند توده چربی، توده عضلانی، چربی و استخوان‌های بدن را نیز دارند. جدیدترین نمونه‌های ترازو دیجیتال هوشمند می‌توانند اطلاعات شما را برای رژیم غذایی مناسب در حافظه ثبت کنند.

اما اگر ترازویی که خریداری می‌کنید هوشمند نیست، ممکن است از همان امکانات محدود ترازوی خود بی اطلاع باشید!

حافظه ترازو  وزن کشی دیجیتال و ثبت سریالی وزن‌

کامپیوتر موجود در اغلب ترازو وزن کشی دیجیتال قابلیت ذخیره سازی وزنی که اندازه گیری می‌شود را دارند. اگر فرصت ثبت وزن خود را ندارید می‌توانید به حافظه دستگاه اعتماد و تغییرات وزنی خود را به مرور زمان مشاهده کنید.

فراموش نکنید اعدادی که ترازو در حافظه به شما نشان می‌دهند تنها زمانی ارزش دارند که فقط و فقط با همان ترازو وزن کشی کرده باشید. در غیر این صورت ممکن است اعدادی که با دستگاه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنید خیلی قابل اعتماد نباشند.

اندازه گیری و نمایش شاخص توده بدنی

BMI

برخی از ترازوها ( حتی دستگاه‌هایی که هوشمند نیستند) قابلیت ثبت توده بدنی و میزان آن را دارند. منظور از شاخص توده بدنی در انسان تناسب قد و وزن او با هم است. در اکثر موارد می‌توان به شاخص توده بدنی توسط ترازو اعتماد کرد. اما شاید بهتر باشد خودتان هم از جداول BMI رسمی برای تناسب قد و وزنتان استفاده کنید.

قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف به صورت بی سیم

تقریبا انواع ترازو دیجیتال موجود در بازار امکان اتصال بی‌سیم به دستگاه‌های مختلف نظیر گوشی یا لپ تاپ را دارند. بنابراین برای ثبت اطلاعات موجود در حافظه دستگاه نیازی به کاغذ و قلم ندارید. می‌توانید در قالب یک فایل اکسل تمام وزن کشی‌های ثبت شده را نگهداری کنید.


جمع بندی

این روزها انتظارت مصرف کنندگان از خرید ترازو دیجیتال وزن کشی نسبت به گذشته تغییر کرده است. اکنون اندازه گیری شاخص‌های بدنی با ترازوهای خانگی مهم‌ترین فاکتوری است که محصولات را از هم تمایز می‌کند. شما تا چه اندازه از اطلاعات BMI یا شاخص توده بدنی ارائه شده توسط ترازوهای دیجیتالی استفاده می‌کنید؟

منبع: https://listabzar.com/