سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

بهترین تبلت 2021 کدام است؟

    نظر

در هیاهوی ناتمام تکنولوژی با عرضه روزانه انبوهی از تبلت‌ها، انتخاب بهترین تبلت 10 اینچی بازار کمی مشکل به نظر می‌رسد. این روزها تبلت‌ها برخلاف گذشته به بلوغ کافی رسیده‌اند و می‌توانند با خیلی از لپ تاپ‌ها برابری کنند. پس طبیعی است اگر در انتخاب خود کمی مردد باشید.

انواع و اقسام تبلت 10 اینچی در بازار وجود دارد که می‌توانند پاسخگو نیاز شما باشند.


راهنمای خرید بهترین تبلت 10 اینچی بازار

خرید بهترین تبلت 10 اینچی بازار

بهترین تبلت 10 اینچی بازار: چرا تبلت 10 اینچی؟

شاید همان لحظه که عنوان این مطلب را ببینید با خودتان بگویید مگر تبلت 10 اینچی که ویژگی‌هایی دارد که باعث شده نقد امروز را بدان اختصاص دهیم. کلید سوال شما نزد ما است!

امروزه بسیاری از گوشی‌ها از سایز معمول خود فراتر تولید می‌شوند و ما رسما با ابر گوشی یا فبلت رو به رو هستیم. با ارزیابی سایز صفحه نمایش تبلت‌های بازار به نظر می‌رسد دیر یا زود گوشی‌ها به سایز تبلت‌ها نزدیک می‌شوند. اما قطعا به پای آن‌ها نمی‌رسند!

انواع بهترین تبلت 10 اینچی بازار به عنوان استانداردترین سایز تبلت شناخته می‌شوند. تبلت‌های 10 اینچی مرز استاندارد و دقیقی میان گوشی‌های 6 تا 6.5 اینچی و لپ تاپ‌های 13 تا 17 اینچی محسوب می‌شوند. بنابراین اگر یک کاربر معمولی با مصارف روزمره هستید صفحه نمایش 10 اینچی برای پاسخگویی به نیازهای شما کاملا ایده آل خواهد بود.

از طرف دیگر در اکثر انواع بهترین تبلت 10 اینچی بازار ضخامت کلی دستگاه کاهش یافته و محصول در مجموع ظریف‌تر شده است. بنابراین تبلت 10 اینچی می‌تواند از نظر سایز و وزن کاملا ایده آل باشد. نه آنقدر کوچک که در عمل تفاوتی با گوشی نداشته باشد و نه آنقدر بزرگ که در حمل و نقل روزانه آن به مشکل بر بخورید!

انتخاب سیستم عامل مناسب یک تبلت

تبلت

حالا که تصمیم به خرید بهترین تبلت 10 اینچی بازار دارید نوبت به انتخاب سیستم عامل می‌رسد. به طور کلی تبلت‌ها با سه سیستم عامل اندرویدی، iOS و ویندوزی تولید می‌شوند. هر یک از این سیستم عامل‌ها مزایا و معایب خود را دارند و کاربران به نسبت تجربه کاربری قبلی خود خرید می‌کنند.

سیستم عامل iOS در تبلت‌ها بیش‌تر مورد استقبال کسانی قرار می‌گیرد که از آیفون استفاده می‌کنند. این کاربران امنیت نرم افزاری و کیفیت ساخت محصولات اپل را به انواع تبلت‌های دیگر ترجیح می‌دهند. با این حال همان محدودیت‌هایی که کاربران آیفون با آن مواجه هستند در انواع آیپد نیز دیده می‌شود.

سیستم عامل اندروید طبق معمول محبوب‌ترین سیستم عامل میان کاربران است. اندروید تقریبا هیچ عیب و ایرادی ندارد و مشکلات امنیتی آن با دوراندیشی کاربران به سادگی قابل حل است. پس اگر قرار است بهترین تبلت 10 اینچی بازار را برای فردی مبتدی خریداری کنید بهتر است از نمونه‌های اندرویدی استفاده کنید.

تبلت‌های ویندوزی نسبت به اندروید و iOS محبوبیت کم‌تری دارند. ویندوز سیستم عاملی است که طرفداران خاص خود را دارد و اگر به برنامه‌های ویندوزی نیاز دارید می‌توانید با تبلت‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز انجام کارهایتان را تسریع کنید!

حافظه داخلی انواع تبلت‌های 10 اینچی

اگر به دنبال بهترین تبلت 10 اینچی بازار هستید حتما باید مولفه حافظه داخلی را در چک لیست خود قرار دهید. خیلی از تبلت‌های میان رده و ارزان بازار ممکن است حافظه محدودی در حد 16 تا 32 گیگابایت داشته باشند. اما این میزان حافظه امروزه جوابگوی کاربران نیست.

امروزه مدل‌های جدیدتر انواع تبلت با حافظه داخلی 64 و بیش از 64 گیگابایت عرضه می‌شوند. به علاوه اکثر محصولات بازار امکان ارتقا حافظه داخلی دارند. هر چند که افزایش حافظه داخلی در محصولات مجهز به سیستم عامل iOS همچنان چالش بزرگی به نظر می‌رسد.

رم و پردازنده بهترین تبلت 10 اینچی بازار

بهترین تبلت

برخی از انواع بهترین تبلت 10 اینچی بازار نه فقط یک تبلت بلکه در حجم جایگزین لپ تاپ‌ها تولید می‌شوند. این تبلت‌ها قدرت رم بالاتری حتی تا 16 گیگابایت دارند و می‌توانند پردازش قوی‌تری نسبت به لپ تاپ‌های میان رده داشته باشند. برای ارزیابی عملکرد دستگاه سه فاکتور پردازنده مرکزی، تراشه و میزان رم را در نظر داشته باشید.

امکانات جانبی بهترین تبلت 10 اینچی بازار

برای امور حرفه‌ای نظیر تایپ تبلت‌های معمولی جوابگو نیاز کاربران نیستند. بنابراین ممکن است در انواعی از بهترین تبلت 10 اینچی بازار قلم و کیبورد همراه ببینید.


سخن آخر

برای امور روزمره و استفاده‌های معمولی مدل‌هایی از بهترین تبلت 10 اینچی بازار از نظر امکانات و قیمت مناسب‌تر هستند. آن چه که تبلت‌های 10 اینچی بازار را از هم متمایز می‌کند قدرت پردازنده، حافظه داخلی و امکانات جانبی نظیر قلم و کیبورد دستگاه است. فکر می‌کنید کدام یک از نمونه‌های معرفی شده به عنوان تبلت 10 اینچی ارزش خرید بالاتری داشته باشند؟

منبع: لیست ابزار