سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

تفاهم نامهای با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی

    نظر

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در مراسم امضای این تفاهم نامه با اعلام این مطلب گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای سال آینده در نظر دارد از 5 هزار طرح صنایع دستی و قالیبافی با اولویت آسیب دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها حمایت کند که هزار طرح آن در قالب این تفاهم نامه است.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه با هدف ارائه تسهیلات قرض الحسنه و کمک پشتیبانان و سرمایه گذاری در پلتفرم‌های فروش توانمندسازی به جامعه صنایع دستی کشور و توانمند سازی کسانی است که از شیوع کرونا آسیب دیدند.

خانم پویا محمودیان افزود: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مأموریت محرومیت زدایی و معاونت صنایع دستی با رسالت حمایت از صنایع دستی و هنر‌های سنتی در ماموریت اشتغال آفرینی این افراد، هم افزا شدند و با نگاهی همسو از هنرمندان صنایع دستی و صنعتگران این حوزه حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امضای این تفاهم نامه سرفصل تازه و اولین گام از همکاری‌های مشترک ما خواهد بود که در آینده می‌تواند در اشکال و انواع بسیار گسترده‌تر انجام شود.

در ادامه این مراسم مدیرعامل بنیاد برکت نیز گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال و سال گذشته درمجموع از 5 هزار و 960 طرح صنایع دستی و قالیبافی حمایت کرده است و برای سال آینده بنا دارد از 5 هزار طرح صنایع دستی و قالیبافی با اولویت آسیب دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها حمایت کند که هزار طرح آن در قالب این تفاهم نامه است.

آقای سید امیرحسین مدنی افزود: ما امسال طبق دستور ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اولویت حمایت هایمان را از آسیب دیدگان بیماری کرونا قرار دادیم و یا افرادی که خودشان بیمار شده بودند یا کسانی را که کسب و کار و فروش آن‌ها دستخوش آسیب شده بود مورد حمایت قرار دادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه یکی از حوزه‌های آسیب دیده از بیماری کرونا حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده که با کاهش شدید گردشگری داخلی و خارجی فروش صنایع دستی به پایین‌ترین حد خود رسیده است گفت: رسیدگی به هنرمندان صنایع دستی و صنعتگران آسیب‌دیده از کرونا در اولویت کاری ماست.

وی افزود: ما تا این لحظه از بیش از 52 هزار طرح اشتغالزایی حمایت کردیم که بیش از 13 هزار طرح در حوزه آسیب دیدگان از کرونا بودند و خوشحالم که با امضای این تفاهم نامه به صورت مشخص‌تر می‌توانیم به حمایت هنرمندان حوزه صنایع دستی بپردازیم.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین گفت: حمایت از هزار طرح صنایع دستی منجر به ایجاد 3 هزار شغل خواهد شد.

منبع: www.iribnews.ir