سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

دوربینهای مناسب برای عکاسی چهره

    نظر

عکاسی چهره یکی از شاخه‌های پرطرفدار بین عکاسان است. این رشته ترفند‌های خاص خود را دارد اما قبل از اینکه بخواهیم ترفند‌ها آن را یاد بگیریم به ابزار مناسب آن نیاز داریم. داشتن یک دوربین عکاسی با لنز مناسب اولین قدم برای این کار است.

در این مقاله سعی کردم چند مدل از بهترین‌های که برای کار کردن در این حوزه مناسب هستند را به شما معرفی کنم. این مدل‌ها بر اساس بیشترین بازدهی و استفاده در سال 2019 انتخاب شده‌اند.

دوربین fujifilm-xa5

 

 

اگر تازه شروع به عکاسی کرده‌اید، و دوست دارید عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید، این بهترین دوربین DSLR مناسب شما است. این دوربین مجهز به یک پردازنده قوی و پیشرفته، دارای سنسور CMOS نوع 24.2MP APS-C با فیلتر کلاسیک Bayer RGB است. علاوه بر این، این دوربین پیشگام در میان سری X-A  به خاطر داشتن سیستم کنتراست و فوکوس خودکار است.

دوربین الیمپوس مدل OM-D E-M10

 

 

یکی از بهترین دوربین‌ها مناسب عکاسی پرتره با قدرت ثبت عکس در 8.6 فریم بر ثانیه است. این دوربین دارای ISO 100-25،600 ، یک سنسور Live MOS و رزولوشن 16MP است. در کل می‌توان گفت شرکت المپوس در تولید یک دوربین عکاسی پرتره با کیفیت عالی و با قیمتی مناسب بسیار موفق بوده است.

کانن مدل EOS 5D Mark IV

 

 

اگر به دنبال یک دوربین پرتره مناسب هستید، حتی در استودیوهای عکاسی با نور کم این دوربین می‌تواند مناسب شما باشد. دارای سیستم فوکوس اتوماتیک 61 نقطه ای استثنایی با 41 سنسور متقابل و محدوده وسیعی از ISO 100-32000 است.

دوربین 5D Mark IV ، به عنوان بهترین دوربین Canon برای عکس‌های پرتره، شما را با یک سنسور تمام فریم تحت تأثیر قرار می دهد. این دوربین  این امکان را برای گرفتن عکس های با وضوح بالا با طیف رنگی باورنکردنی فراهم می کند.

کانن مدل Eos Rebel T6

 

 

این مدل اغلب به عنوان بهترین دوربین DSLR زیر 500 برای  عکاسی شناخته شده است. زیرا هر ویژگی که ممکن است برای این ژانر عکاسی نیاز داشته باشید در این دوربین وجود دارد. این مدل به دلیل وضوح بالای صفحه نمایش LCD در پشت ، که برای گرفتن عکس های با کیفیت عالی است، منحصر به فرد است.

علاوه بر داشتن یک سنسور بزرگ APS-C و منظره یاب داخلی، برای گرفتن عکس روشن و واضح، دارای یک پردازنده DIGIC 4+ و سنسور CMOS 18.0MP است.

از مدل‌های پیشنهادی 5D بیشترین محبوبیت را بین کاربران دارد. اما اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید پیشنهاد می‌کنم 80D را امتحان کنید، با کیفیت بالا و مقرون به صرفه. اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید و دنبال دوربین مناسب می‌گردید پیشنهاد می‌کنم مدل‌های دیگری که در وب‌سایت به‌نظر با نقد و بررسی کامل مد‌لها در یک مقاله با عنوان راهنمای خرید دوربین عکاسی نوشته شده است را مطالعه کنید.

منبع: به‌نظر