سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

تعریفتان را از سینمای خانگی تغییر دهید!

    نظر

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور یک نوع نمایشگر است که سیگنال‌های ویدئویی را به وسیله یک لنز به روی صفحه‌ای در مقابل خود می‌تاباند. پروژکتور‌ها برای تماشای فیلم، عکس، اسلاید، فایل‌ها و انجام بازی مناسب است. از پروژکتور در سالن‌ها، اتاق کنفرانس، آموزشگاه‌ها و توسط افراد زیادی استفاده می‌شود. چند دلیل قانع کننده برای انتخاب بهترین ویدیو پروژکتور خانگی را بدانید. آیا عاشق فیلم دیدن هستید و حس و حال سینما رفتن را ندارید یا دوست ندارید پول بلیط بدهید؟ راه حل ساده‌ای برای این مشکل وجود دارد. با داشتن یک مدل از ویدئو پروژکتورهای خانگی معرفی شده در مقاله سینما را به خانه خود ببرید.

نکاتی برای خرید بهترین ویدئو پروژکتور خانگی

هنگام خرید یک پروژکتور باید به چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید. مهمترین آن قابلیت روشنایی پروژکتور است. به عبارت ساده تر هرچه تعداد لومن بیشتر باشد تصویر روشن تر می شود. هر اندازه به اتاق یا سالن شما نور بیشتری وارد شود شما به پروژکتوری با روشنایی بیشتر نیاز دارید تا تصاویر را واضح ببینید.

مورد دیگر نسبت پرتاب نور از لنز تا پرده نمایش است. به این معنی که باید پروژکتور را در فاصله چند متری قرار داد تا تصویر مناسب شکل بگیرد. همچنین اطمینان حاصل کنید که پروژکتور مورد نظر شما به اندازه کافی قابلیت تصحیح تصویر و قابلیت بزرگنمایی را برای مطابقت با نصب شما ارائه می دهد.

مورد دیگر توجه به میزان صدای قابل پخش توسط پروژکتور است. تقریباً می‌توانید روی بلندگوهای داخلی هر پروژکتور حساب کنید. هرچند می‌توانید به دلخواه خود از سیستم‌های صوتی جداگانه هم استفاده کنید.

انواع کاربرد ویدئو پروژکتور

کاربرد‌های پروژکتور به 4 دسته تقسیم می‌شود. این 4 دسته، فیلم، عکس، فایل متنی و بازی‌ها هستند. بیشتر پروژکتور‌ها برای هر 4 کار مناسب هستند اما هر مدل نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارد.

پروژکتورهای تجاری به بهترین وجه در نمایش اسلاید پاورپوینت، PDF، فایل اکسل و موارد مشابه عمل می‌کنند. مدل‌های دارای وضوح بالا به عنوان سینمای خانگی و به سمت تماشای ویدیو سوق پیدا می کنند. پروژکتورهای بازی دارای ابعاد کوچک اما در حال رشد هستند و سرعت پردازش بالاتری دارند.

قابل حمل بودن پروژکتور

منظور از پروژکتور خانگی این نیست که امکان حمل و نقل آن را نداشته باشید. بسیاری از آنها به اندازه کافی کوچک و سبک هستند تا بتوانید آن را برای سفر به همراه خود ببرید. حداقل این است که می‌توانید دستگاه را به راحتی در داخل خانه جابجا کنید. اصلی‌ترین استثناء مدل پروژکتور سینمای خانگی است که به احتمال زیاد باید به طور دائم نصب کنید.

منبع: لیست ابزار