سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

معرفی گیتارهای معمولی و مدرن

انواع گیتار

1. گیتار کلاسیک:

گیتار کلاسیک با بدنه‌ای توخالی و سیم‌هایی از جنس پلاستیک و فلز ساخته شده است. بدین ترتیب که س سیم بالا از فلز و سه پایین از پلاستیک ساخته می‌شوند. این ساز در ابتدا در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌کرفت که به گیتار فلامنکو هم معروف بود. اما بعد از آن در دیگر نقاط اروپا در سبک‌های کلاسیک، جز و شاخه‌های این سبک‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

2. گیتار آکوستیک:

گیتار آکوستیک شباهت زیادی به گیتار کلاسیک دارد با این تفاوت که دسته‌ی آن کمی باریک‌تر و شبیه به گیتار الکتریک ساخته می‌شود و جنس تمام سیم‌های آن فلز است.
امروزه گیتار‌هایی هم با عنوان الکتروآکوستیک ساخته می‌شود که در بدنه‌ی آن یک پیکاپ به کار رفته که باعث می‌شود بتوانید گیتار خود را به آمپلی‌فایر وصل کرده و از صدای آن لذت ببرید. این تکنولوژی در گیتارهای کلاسیک نیز به کار می‌رود.

4. گیتار الکتریک:

گیتار الکتریک در دهه‌ی 1930 میلادی برای اولین بار استفاده شد. با اضافه کردن پیکاپ و یک مدار الکتریکی درون گیتار و با تغییر شکل طراحی و بدنه‌ی آن این گیتار به تدریج درعموم بسیار محبوب شد و مورد توجه قرار گرفت.
امروزه شرکت‌های مختلفی در حال تولید و ساخت گیتار الکتریک هستند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فندر و گیبسون اشاره کرد.

نکاتی که باید برای خرید گیتار در نظر گرفت

اگر قصد شروع یادگیری گیتار را دارید در ابتدا باید گفت که سراغ چیزی بروید که علاقه دارید. برای مثال اگر علاقه‌مند به سبک‌های راک، جز و یا بلوز را دارید نیازی نیست که برای شروع حتما گیتار کلاسیک خریداری کنید. شما می‌توانید گیتار مورد نظرتان را بخرید و به کلاس بروید. البته، اگر با گیتار کلاسیک و سبک کلاسیک شروع کنید در ادامه پایه‌ای قوی‌تر خواهید داشت و با خانواده‌های ساز خود بیشتر آشنا خواهید بود.
خرید گیتار

از نکاتی که برای خرید گیتار در هر نوعی باید توجه کنید می‌توان به این مسائل اشاره کرد:

1. قیمت خرید:

سعی کنید قبل از خرید حتما با راهنمایی معلم خود یا تحقیق در اینترنت از قیمت‌ها آگاه شوید. خصوصا در بازار ایران که قیمت‌های آلات موسیقی به دلار محاسبه می‌شود.

سعی کنید نسبت به بودجه‌ی خود با بهترین هزینه بهترین ساز را خریداری کنید. برای شروع نیازی نیست ساز گرانی تهیه کنید ولی هرجه بودجه‌ی بیشتری داشته باشید، ساز بهتری خواهید‌‌ داشت.

2. ساخت ساز:

مواد به کار رفته در ساز بسیار مهم است. در اولین و مهم‌ترین مورد میتوان به چوب ساز اشاره کرد. اگر برای شروع میخواهید سازی معمولی تهیه کنید به خودیه خود چون هزینه‌ی کمتری را پرداخت می‌کنید پس جنس چوب شما هم معمولی خواهد‌بود. ولی نگران نباشید، این به معنای بد بودن ساز شما نیست.
در دومین مورد می‌توان به جنس خرک‌ها و تیونر ساز اشاره کرد. بله، جنس این دو به عمر ساز و سیم‌های ساز شما کمک می‌کند و ممولاً از استخوان یا پلاستیک ساخته می‌شوند.

منبع: https://www.behnazar.com/