سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

نکاتی برای شناخت بهتر روکش صندلی ماشین

    نظر

روکش صندلی چرم

اولین مسئله مهم در هنگام خرید روکش صندلی این است که روکش چرمی یا نخی انتخاب کنیم. البته هر دو اینها کارایی مخصوص به خود را دارند. هر کدام در یک زمینه بهتر عمل می‌کند. بهترین امتیاز روکش صندلی چرم، قابلیت تمیز شدن و نظافت آسان آن است. اگر جزو افرادی هستید که همیشه ماشین شما شلوغ و کثیف است، روکش چرم را پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین روکش صندلی چرم از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است. معمولا خودرو‌های عمومی و همگانی از این جنس روکش استفاده می‌کنند. برای انتخاب روکش صندلی پراید و روکش صندلی تیبا، می‌توانید از این جنس استفاده کنید.

علاوه بر مقاومت و دوام بالا، باید به زیبای خاص جنس چرم نیز اشاره کرد. روکش صندلی چرم به طور معمول برای اسپرت کردن داخل خودرو استفاده می‌شود. البته جنس چرم موارد منفی نیز دارد؛ جذب گرما در تابستان و جذب سرما در زمستان از موارد منفی چرم است. اما فراموش نکنید که شستشوی این روکش‌ها بسیار ساده‌تر است.

روکش صندلی پارچه

انواع روکش صندلی تیبا و پراید از پارچه‌های مختلف ساخته می‌شوند. به طور معمول از پارچه‌های نخی و کنفی یا پارچه ترگال در ساخت روکش صندلی استفاده می‌شود. پارچه ترگال خاصیت آنتی‌باکتریالی دارد و پارچه‌های دیگر گرما و سرما خیلی کم جذب می‌کنند. برای کسانی که در مناطق گرم کشور زندگی می‌کنند استفاده از روکش پارچه را توصیه می‌کنیم.

روکش صندلی نخی نیز مانند روکش چرمی، دوام خوبی دارد. معمولا در روکش‌های نخی شاهد افت رنگ و کیفیت بسیار کمی هستیم. مهمترین مسئله در مورد روکش صندلی پارچه‌ای، طیف گسترده رنگ و طرح آن است. روکش صندلی پارچه ای در صد‌ها مدل دوخته می‌شود. همانطور که می‌دانید پارچه خنک‌تر از چرم است و در تابستان نشستن روی روکش پارچه لذت‌بخش‌تر است.

تنها مشکل روکش صندلی پارچه‌ای، خشک شدن طولانی بعد از شستشو است. در بعضی کارخانه‌های تولید روکش صندلی، از جنس مخمل و برزنت نیز در در کنار سایر پارچه‌ها استفاده می‌شود.

چند نکته قبل از خرید روکش صندلی پراید

  • دوخت و نظم مسیر دوخت بسیار اهمیت دارد
  • معمولا جنس ضخیم مقاومت بیشتری خواهد داشت
  • نوعی از روکش‌ صندلی پراید را انتخاب کنید که قطعه‌های کوچکتری در دوخت آن وجود دارد
  • روکش‌های چرمی آسان‌تر تمیز می‌شوند
  • روکش صندلی پارچه‌ای از تنوع بیشتری برخوردار است
  • قابلیت شستشو داشته باشد
  • رنگ را بهتر است مشابه به رنگ داشبورد انتخاب کنید

کدام رنگ برای روکش صندلی مناسب‌تر است؟

روکش‌های صندلی خودرو در رنگ، جنس و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. نظر‌های بی‌خردانه دیگران را نادیده بگیرید. رنگی را انتخاب کنید که با نشستن داخل خودرو احساس خوبی به شما دست بدهد.

روکش صندلی چرم بهتر است یا روکش پارچه؟

هر کدام از این دو، مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله به صورت ساده درباره این موضوع صحبت می‌شود و بهترین مدل‌های هر‌کدام معرفی می شود.

منبع: https://listabzar.com