سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عدد عاشق عکاسی

عاشق عکاسی و دوربین و پرتره و طبیعت از تجربیاتم براتون می نویسم
صفحه خانگی پارسی یار درباره

پاوربانک خوب چی بخرم؟

    نظر

تمام شدن شارژ گوشی موبایل حین کارهای مختلف، شاید یکی از بدترین حس ها باشد؛ مثلا هنگامی که در ماشین نشسته باشید و قصد داشته باشید با یکی از افراد خانواده تان تماس بگیرید ولی متوجه شوید که گوشی شما فقط 1 درصد دیگر باتری دارد؛ یا مثلا وقتی در قطار در حال بازی کردن Clash Of Clans در گوشی خود باشید و ناگهان متوجه شوید که فقط 3 درصد دیگر از باتری برای شما باقی مانده است؛ چه بدشانسی بزرگی! اما سوال اصلی اینجاست که چه پاوربانکی را برای خرید انتخاب کنیم؟ با گذر زمان پاسخ دادن به این سوال سخت تر هم می شود چراکه هر هفته ده ها برند، از پاوربانک های جدید خود رونمایی کرده و آنها را به بازار عرضه می کنند. ما در این راهنمای خرید پاوربانک بعد از بررسی چند مدل از بهترین مارک پاور بانک موجود در بازار، به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ظرفیت پاوربانک مناسب برای من چقدر است؟

ظرفیت مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین پاور بانک موجود در بازار است. به زبان دیگر باید هنگام خرید بدانیم که دقیقا چه میزان شارژ در دستگاه ذخیره می‌شود و میزان نگهداری آن توسط پاور بانک چه قدر است.

ظرفیت هر پاور بانک با میلی آمپر بر ساعت یا mAh روی بسته بندی و البته بدنه محصول درج می‌شود. هر چقدر این میزان بیش‌تر باشد یعنی قدرت شارژدهی به دستگاه توسط پاوربانک بیش‌تر است. اما کدام یک از این اعداد برای دستگاه لپ تاپ، گوشی، هدفون یا دوربین شما کافی است؟

به طور کلی توصیه می‌شود از پاوربانکی استفاده کنید که حداقل دو بار قابلیت شارژ رسانی کامل به دستگاه را قبل از صفر شدن میزان باتری داشته باشد. در حال حاضر بهترین پاور بانک‌های جیبی بازار با توان 3000 میلی آمپر بر ساعت عرضه می‌شوند و توان آن‌ها تا 20000 میلی آمپر ساعت نیز می‌رسد.

برای درک بهتر، انواع پاور بانک با توان 10000 میلی آمپر بر ساعت قابلیت شارژدهی دستگاه را تا سه بار به صورت کامل دارند. اما مدل‌های 20000 میلی آمپر بر ساعت بیش از شش بار امکان شارژدهی مجدد به دستگاه را دارند.

سایز و وزن انواع بهترین پاور بانک‌های جیبی

البته که سایز و وزن دستگاه با بیش‌تر شدن توان آن افزایش می‌یابد. به عنوان مثال با خرید یک پاور بانک 20000 میلی آمپر ساعتی نمی‌توانید آن را در جیبتان جای دهید و برای حمل و نقل آن به وسایل اضافی نیاز دارید.

البته در نگاه اول پاوربانک‌هایی با توان 20000 میلی آمپر ساعتی برای کاربرانی با استفاده محدود در طول روز اضافی باشند. اگر برای استفاده در پیک نیک، موقعیت‌های حساس مثل سر کلاس یا طول سفر به پاور بانک نیاز دارید شاید انواع 6000 تا 10000 میلی آمپر ساعتی برای شما کافی باشد.

در این صورت می‌توانید پاور بانک را با سادگی در جیب حمل و در موقعیت‌های مختلف نیز استفاده کنید.

شکل و استایل طراحی پاور بانک چطور باشد؟

نمونه‌های متنوعی پاوربانک در بازار موجود هستند که البته نمی‌توان همه آن‌ها را بهترین نامید. بهترین پاور بانک‌های جیبی بازار آن دسته از محصولاتی هستند که شکل و سایز آن‌ها به گوشی‌های هوشمند نزدیک باشد. شاید به همین دلیل باشد که اکثر پاور بانک‌های بازار به شکل مستطیل تحت تولید می‌شوند.

در صورتی که به قابلیت حمل دستگاه اهمیت می‌دهید از انواع پاور بانکی استفاده کنید که با شکل متعارف تولید شده باشند و به سادگی در جیب قرار گیرند.

آشنایی با انواع درگاه‌های اتصال به پاور بانک

هر پاوربانکی که در بازار مشاهده می‌کنید حداقل یکی از چهار حالت زیر را دارد:

  1. درگاه USB-A: این درگاه در واقع یک پورت مستطیلی است که در هر نوع لپ تاپ، درایو و تلویزیونی که در طول 15 سال اخیر ساخته شده‌اند وجود دارد.
  2. درگاه Micro/mini-USB: این نوع درگاه‌ها در واقع پورت‌های مینیاتوری هستند که در هر نوع گوشی یا ابزار پرتابل ممکن است ببینید.
  3. درگاه USB-C: این درگاه در واقع ورژن فشرده USB-A است که برخلاف نسخه‌های قبلی USB، قابلیت اتصال از هر دو جهت را دارد و در نتیجه اتصال آن آسان تر است. کابل‌های USB تایپ سی قابلیت حمل جریان بیشتری را دارند.
  4. انواع پاور بانک وایرلس: برخی از مدل‌های جدیدتر با بهره مندی از تکنولوژی بدون سیم در گوشی‌های هوشمند، قابلیت شارژدهی دستگاه را بدون هر نوع سیم دارند. فقط کافی است گوشی را روی بدنه دستگاه قرار دهید تا به صورت خودکار و بی سیم شارژ شود.

راهنمای خرید پاور بانک برای شارژ سریع‌ دستگاه

بهترین پاور بانک‌های جیبی قادر هستند گوشی شما را در مدت زمانی مشابه با کابل‌های معمولی تلفن همراه و از طریق جریان مستقیم شارژ کنند. اما می‌توان با توجه به چند فاکتور سرعت شارژ رسانی به گوشی موبایل، تبلت، هدفون و ... را بیش‌تر کرد:

  • خرید پاوربانک سازگار با تمام دستگاه‌ها
  • خرید پاور بانکی که کابل سازگار داشته باشد
  • دستگاه ( گوشی، تبلت و ...) قابلیت شارژ سریع داشته باشند

دو مورد اول با خرید بهترین پاور بانک‌های جیبی به سادگی محقق می‌شود. اما اصل مهم‌تر دستگاه موبایل یا تبلتی است که با پاوربانک آن را شارژ می‌کنید. فقط در صورتی که گوشی شما به قابلیت fast charge مجهز باشد می‌توانید به شارژ سریع‌تر دستگاه امیدوار باشید.

سوالات متداول در خرید پاور بانک

کار کردن با کدام پاوربانک بسیار آسان است؟

باید گفت که به طور کلی دستگاه های پاوربانک پیچیدگی ندارند و کار با مدل های مختلف آن‌ها آسان است. اما از بین دستگاه هایی که در این مطلب بررسی کردیم، گزینه‌های ارزان‌تر دارای درگاه‌های شارژگیر کمتر و طبیعتاً دکمه های کمتری هستند و ممکن است کار با آنها برای کسانی که اولین بار استفاده از پاوربانک را تجربه می کنند، آسان‌تربه نظر بیاید.

بادوام ترین پاوربانک کدام است؟

دوام یک پاوربانک به سه نکته بستگی دارد: استفاده از باتری هایی با بالاترین کیفیت در دستگاه، بیشترین تعداد باتری یا اندازه بزرگ‌تر باتری به کار رفته و داشتن تکنولوژی برتر در زمینه استفاده هرچه بیشتر از هر چرخه شارژ. با توجه به این نکات پیشنهاد ما پاور بانک انکر PowerCore 20100 هست؛ چرا که مانند دیگر مدل ها از همین برند از باتری های باکیفیت بهره برده است. از ظرفیت بسیار قابل قبولی برخوردار است و دارای خروجی 4.8 آمپری است که عملکرد دستگاه را هنگام شارژ کردن بهبود می‌بخشد.

چگونه پاوربانک خود را شارژ کنیم؟

با استفاده از یک کابل USB که یک‌سر آن‌را به دستگاهتان و سمت دیگرش را به پریز برق یا یک دستگاه الکترونیک دیگر مثلا لب‌تاپ وصل کنید.

سخن آخر

بهترین پاور بانک‌های جیبی موجود در بازار توانی معادل 3000 تا 20000 میلی آمپر بر ساعت دارند. برای مصارف روزمره از انواع پاور بانکی استفاده کنید که در طول روز حداقل دو بار شارژ دستگاه را از ده درصد به صد درصد برسانند.

بر اساس تجربه مدل‌هایی با توان 6000 وات تا 10000 وات برای مصارف روزمره، سفر و تفریحات مناسب هستند. توان پاور بانکی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنید چقدر است؟ این میزان توان را در مقایسه با فعالیت روزانه خود چطور ارزیابی می‌کنید؟

احتمالا تجربه نکردن دوباره حس ناامیدی از آخرین باری که به گوشی خود نگاه انداختید و مشاهده کردید که گوشی شما در مرز از دست دادن آخرین درصدهای شارژ و رو به خاموشی می‌باشد، انگیزه ی شما برای خرید یک پاوربانک است. به عنوان کلید آخر باید این نکته را یادآور شویم که به قابل‌اطمینان بودن و امنیت بالای دستگاهی که می‌خرید، اهمیت ویژه ای بدهید. حسابی تحقیق کنید و در نهایت بهترین پاور بانک ممکن را خریداری کنید.

منبع: به نظر